Ting du kan gjøre for bedre merkevaresynlighet

Det første trinnet i å bygge en merkevareidentitet er å identifisere én eller flere egenskaper som skiller den fra konkurransen. Derfor er det viktig å studere konkurrentene dine, for så å fremstille merkevaren din ut fra dens unike egenskaper.

Være på linje med merkevaren

Når du har kommet fram til én eller flere egenskaper som identifiserer akkurat din merkevare er det viktig å formidle dette likt gjennom alle kanaler. Dette inkluderer blant annet nettstedet ditt, e-post, samt ulike sosiale medier. På denne måten er det enkelt for potensielle kunder eller tilhengere å se hvilke unike egenskaper din merkevare tilbyr.

Digital synlighet

I dagens digitale verden med en rekke ulike kanaler, kan det være lurt å begrense deg til noen få i starten slik at det blir enklere å opprettholde og oppdatere jevnlig. Dine vanlige innlegg er fint, men du du kan synes enda bedre gjennom betalte reklamer på populære plattformer som Facebook og Instagram.

Fysisk synlighet

I tillegg til digital synlighet, er det viktig å synliggjøre merkevarenavnet ditt fysisk, for eksempel ved hjelp av profileringsartikler.

Å gi ut enkle profileringsartikler folk bruker i hverdagen er en god måte å skape merkevaresynlighet på. Dette kan eksempelvis være T-skjorter, kopper eller penner med merkevarelogoen din på. Små, gratis gaver vil skape positive assosiasjoner til din merkevare hos mulige kunder.

Bruk av profileringsartikler i hverdagen

En kopp kan brukes på arbeidsplassen, hvor logoen trekker blikket og nysgjerrigheten til medarbeidere, men spesielt penner er også gode alternativ. Penner er noe de fleste bruker ofte, og gjerne blant folk i ulike situasjoner. Disse tar liten plass, samtidig som de er enkle for forbipasserende å ta imot eller å dele ut på arrangementer, messer og konserter.

Profileringsartikler kan også enkelt gis bort som donasjoner til for eksempel veldedige aksjoner eller små gevinster for konkurranser. Et selskap som tilbyr profileringsartikler som penner av god kvalitet er Axon profil.